close

嗯,也真是很久~都未來這裡啦。
難得的五一勞動節...我可還是第一次過咧。
找好房子,了了一件事; 申請所得證明,了了第二件事;
只剩下開戶頭,銀行也是全放假呢...(今天好熱呀。)

因這陣子都在北歐風,今日就在Youtube上亂點亂聽,
聽回了始終沒認真聽的The Libertines,阿阿,真是時光流逝。

喜歡這首歌的調性,喜歡歌詞的略略陰鬱,喜歡唱腔的隨興。
對這個團的印象,這首歌對我表露無遺。



【Lyric】
Is it cruel or kind not to speak my mind,
and to lie to you rather than hurt you?
Well I'll confess all of of my sins
after several large gins
but still I'll hide from you,
hide what's inside from you.

And alarm bells ring
when you say your heart still sings
when you're with me.
Won't you please forgive me?

But I no longer hear the music
Oh no no no no no

And all the memories of the pubs
and the clubs and the drugs and the tubs
we shared together,
Will stay with me forever.

But all the highs and the lows
and the to's and the fro's,
They left me dizzy,
Oh won't you please forgive me
I no longer hear the music
Oh no no no no

Well I no longer hear the music when the lights go out,
Love goes cold in the shades of doubt
The strange fate in my mind is all too clear.
Music when the lights come on
The girl I thought I knew has gone,
And with her my heart had disappeared...

Well I no longer hear the music
Oh no no no no no
All the memories of the fights and the nights
and the blue lights, all the kites
We flew together,
I thought they'd fly forever.

But all the highs and the lows
and the to's and the fro's
They left me dizzy,
Oh won't you please forgive me

But I no longer hear the music
Oh no no no no no

Music when the lights go out
Love goes cold in the shades of doubt
The strange fate in my mind it's all too clear.

Music when the lights come on
The girl I thought I knew has gone
And With her my heart had disappeared

Well I no longer hear the music
Oh no no no no no
And no longer hear the music

 

不忍卒睹之【中譯歌詞】

一點自己都不吐露,到底是殘酷還是善意?
寧願隱瞞你,也不願傷你,是這樣嗎?
好吧,我會承認這全是我的罪過
只要幾輪大杯琴酒下肚後
但我還是會避開你
如同讓你避開我所藏匿的自己

警示聲響起
在你說你心底的歌還唱著
在你的人還在我身旁伴著
你何不就原諒我呢?

然而我已不再能聽見音樂了
喔,不不不不不

所有存於酒吧裡廝混的記憶
那些場所、藥品、和煙霧迷濛
我們曾依偎分享的時光
將會永遠伴隨著我吧

但無論是美好或委靡
璀璨或墜跌
都只徒留我,陣陣暈眩哪
喔,你何不就原諒我吧?

然而我已不再能聽見音樂了
喔,不不不不不

燈光一滅,樂聲隆隆
愛情在懷疑的框架裡,失溫徹底
吊詭的命運在我心裡,清晰透明

燈光一亮,樂聲轟轟
我以為認識的那名女孩,早就不再
我的心也隨她,早就離開

好吧,我早就聽不見任何音樂了
喔,不不不不不
聽不見任何音樂...



PS.
原來這篇是五月開始,
現在都七月中旬啦!! 登冷!!
(而且還在上班中翻完...登冷!!!)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Mapc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()